Heerlijke, makkelijke smoothie bomvol vitaminen!

door Esther
Mango smoothie

In deze periode kunnen we wel wat extra vitamientjes gebruiken. Je kan natuurlijk een lekker stukje fruit pakken, maar het is minstens zo leuk en lekker om een smoothie te maken. Als je zorgt dat je ingevroren fruit in huis hebt, kan je altijd een variatie maken. Bij bijna elke supermarkt hebben ze pakjes aardbeien, frambozen, mango, ananas, zomerfruit, bosbessen en misschien nog wel meer.

En wist je dat je ook zelf makkelijk banaan kunt invriezen voor een nog betere smoothie? Ideaal als je bananen té rijp aan het worden zijn op de fruitschaal. Snijd ze in grove stukken, doe ze in een diepvrieszakje en invriezen maar. Ik doe meestal één banaan (in 4 stukken) in een zakje, zodat ik per smoothie gewoon een zakje uit de vriezer kan pakken.

Heerlijke, makkelijke smoothies bomvol vitaminen!

Porties

4

porties
Voorbereidingstijd

5

minuten
Kooktijd

5

minuten
Totale tijd

10

minuten

Ingrediënten

  • 2 perssinaasappels

  • 5 dl. milde yoghurt

  • 1 banaan

  • 1 pak mangostukjes diepvries

Bereiding

  • Haal het pak mangostukjes uit de vriezer en laat deze ongeveer 5 minuten ontdooien. Pers ondertussen de sinaasappels uit. Pel de banaan en snijd deze in stukjes. Doe de mangostukjes met sinaasappelsap, banaan en yoghurt in een blender en pureer. Verdeel de smoothie over vier hoge glazen en smullen maar!

Tips

  • Je kunt de perssinaasappels vervangen door 1 glas sinaasappelsap. Het is minder lekker, maar wel makkelijk.
  • Je kunt dit ook maken in een hoge kom met de staafmixer.
  • Als het fruit iets te zuur is kun je wat honing toevoegen om het geheel iets te zoeten.

Misschien vind je dit ook leuk:

Laat me weten wat je van dit recept vindt.

Ik ben dol op cookies, dus ik eet ze niet alleen, maar gebruik ze op deze website om content en advertenties te plaatsen, om functies voor social media te bieden en om mijn websiteverkeer te analyseren. Klik op "Accepteer" om verder te gaan op deze website. Accepteer Lees meer